Sorinele tată

sorin-oprescu

Nu ne cunoaștem de prea multă vreme, dar simt eu că deja ne stimăm reciproc.

Ne-am văzut la inaugurarea turnului ăla cu optzeci și cinci de etaje de lângă mânăstirea pe care a ctitorit-o Brâncoveanu. Tu tăiai panglica. Eu eram în coardă, definitivam orgia curățeniei de după constructor pân exterior. Mi-ai făcut cu ochiul. Ți-am zâmbit. Ceva ne-a legat.

De-asta îmi și permit să-ți adresez câteva rânduri. Nu, nu de sfaturi, că astea-s pe bani și eu sunt al dracu’ de scump, mai scump decât consiglierii ăia de ți i-ai tras. Niște păreri, mai degrabă, că astea-s moca.

Aud că candidezi la cea mai înaltă funcție în statu’ ăsta nenorocit. Mă ridic în picioare și te aplaud (mă rog, e mai mult o figură de stil, în coardă nu prea ai cum să stai în picioare, dar ești băiat isteț, sunt sigur că te-ai prins). Pentru că dacă are cineva șanse cu adevărat să-l înfrângă pe Tiran, tu ești ăla. Ai coaiele până la genunchi, am văzut cum ți le căra la festivitate sclavul ăla cu roaba. Și având tu dotările astea dă bărbat, poți să-i dai Marinarului (dar ce dracu’ am Doamne iartă-mă de-i pun mereu majusculă Dictatorului? ptiu!) muie din toate pozițiile. Inclusiv din aia preferată a lui, de Salvator Al Neamului Românesc Din Ghearele Politicienilor Corupți Care Nu Sunt Leat Cu El. Că tălică ești independent de-adevăratelea, mânca-ți-aș gura lu’ matale dă băiat dă băiat (și zău că io, dă obârșie din Ferentari ar trebui să simt oareșce antipatii către cineva care se trage din Primăverii, da’ uite că-s pe locul întâi și la treaba asta, muri-mi-ar dujmanii dă ciudă), oamenii de rând văd că-ți scrie mare pă frunte “pupat Piața Independenții”. Iar la toți deontologii ăștia de rag ca niște vite pe unde apucă că ești făcătura lu’ Iliescu, arată-le cotu’. C-o tuleai și pe vremea lu’ Ăl Bătrân din poziții de-astea partizane și strâmte, dă partid, adică și că erai încă de pe atunci un spirit tânăr, independent și jmecher. Cu Cozmâncă (era să scriu într-un cuvânt, cucozmâncă, pe cuvânt, parcă ar fi substantiv comun) nu știu dacă ai făcut o mișcare prea înțeleaptă, zău, omu’ are reputația de bun organizator, da’ vezi tu, când ești în fruntea bucatelor poți să fi și Cătălin Botezatu că n-ai cum s-o dai coită cotită.

Dacă o fi nevoie de un oareșce ajutor, știi cum mă găsești – dai o tură pă la clădirile dă birouri din orașul în care ți-ai băgat pula cartea de muncă. Avem la activ duoă bucăți de colaborări deja – Spitalul Municipal și Primăria Capitalei și știi cum zice neamțul “aller guten Dinge sind drei”… Hai să vedem ce-o ieși, bre! Că în fond, tu n-ai nimic de pierdut, iar eu am totul de câștigat.

Te-am pupat pă dinți cu dalta.

Leave a Reply

