Niște răspunsuri. La întrebări nepuse.

Bună ziua, Domnul Futacu,

Mă cheamă Micaela Schwartzentoglu și sunt mama lu’ băiețelul Ayran. Poate vă amintiți de mine, apăream și eu pe sticlă, la fel ca dumneatale, da’ într-un trust concurent de asigurare a luciului. Vroiam ca să vă povestesc câteva episoade din senzaționala mea viață, pentru că eu cred că sunt o femeie modernă și fascinantă, care pot constitui la o adică un model pentru mai tinerele ciititoare cititoare din zilele noastre. Ca o paranteză, am și fost model pentru fantasticul Bălașa, pe vremea când eram o căpriță tânără și naivă și aș vrea să le anunț pe fetele care-s momite de bătrâni tapiri să le pozeze nud că nu cu penelul lucrează acești artiști. Bine, e adevărat că totul pălește atunci când te întrepătrunde câte un talent viguros cum a fost Bălașa, Dumnezeu să-i odihnească penisul pensula, dar câți dintre artiștii ăștia ajung la performanțele lui? (mi-a povestit Irinel Columbeanu că pentru o frescă în baia matrimonială, Bălașa i-a luat nu mai puțin de juma’ dă milion dă euro)

Domnul Futacu, știți că ca să îl am pe Ayran am făcut nenumărate compromisuri. Unul dintre ele a fost să nu mai pun gura pe carne o lungă perioadă de timp. Și m-a ajutat Ăl De Sus și după multe încercări am rămas grea cu Ayran. Da, l-am botezat așa pentru că în noaptea de dinainte am visat că beam cantități industriale de ayran, motiv pentru care m-am dus să fac pipi cam o dată la cinșpe minute. Desigur, compromisul major a fost să trec la musulmanism. De la iudaism. Unde eu înainte fusesem ortodoxă, deși inițial fusesem botezată catolică de părinți. Chiar glumeam cu prietenele mele de la shopping, că mai am de bifat doar budismul și hinduismul și practic, am trecut ca gâsca prin toate marile religii ale lumii. I’m a fuckin’ zen bitch, ca să zic așa.

De câțiva ani eram într-un punct din viață în care marile schimbări m-au ajuns și erau cât pe ce să mă răpună. Copilul, mahomedanismul, munca pe sticlă, marile cărți de autor pe care începusem să le scriu, acțiunile caritante în care mă implicasem cu toată dăruirea de sine a unei persoane care iubește enorm ce vede în fiecare zi în oglindă, divorțul de cel de-al treilea patrulea cincilea soț… toate s-au adunat ca o mare de nori negri din care, la răstimpuri, se zăresc fulgere și se aud tunete (ă? le am cu scrisul, nu?). Așa că am decis să îmi iau ce am eu mai scump pe lume, plus copilu’, și să mă retrag în comuna Monacu unde aveam de câțiva ani o bojdeucă modestă, dar dotată cu toate cele necesare unei vieți confortabile.

Am refuzat de atunci cu ostentație (spune-mi dragă Domnul Futacu, zic bine vorba asta?) ieșirile în public, ca și aparițiile pe sticlă. Deși, slavă Domnului, solicitările nu lipseau. Dar vezi dumneata, de două-trei luni încoa’ simțeam că palmele mă mănâncă. Nu o dată m-am trezit nopțile goală, strângând cu disperare între degetele mele fine furoul pe care îl răsucisem sub forma unei coarde. Da, Domnul Futacu, îmi vroiam înapoi coarda, coarda mea cea dragă, coarda mea iubită. Să simt cum, agațată la cincizeci de metri deasupra pământului, îmi fuge adrenalina prin trupul meu lucrat cu atâta truda. Să pot să îmi văd fața mea dragă în geamurile curățate oglindă, geamuri în care, la sfârșitul unei zile lungi, dar fructuoase de muncă, să îmi pot reface machiajul. Da, Domnul Futacu, vroiam înapoi pe sticlă. Fiecare centimetru cub din ființa mea o striga, o dorea, o tânjea, o târnosea.

Invitația de a apărea pe sticla mogului-cotoi a picat la țanc. Am avut niște emoții monster, noroc că mai lucrasem cu echipa de acolo, iar sticla îmi era bine-cunoscută, ținând cont că am frecat-o ani la rând. A fost o folie! Am simțit cum am întinerit cu douăzeci zece doi ani. Nu știu dacă m-am întors de tot. Dar începutul e mișto.

Te sărut, chiar trebuie să fug, mă claxonează un Bentley și nu știu cine e. Promit să-ți mai scriu, da?

Micaela

Leave a Reply

